O mnie

Moje zdjęcie
Radomsko, Łódzkie, Poland
Hej! Jestem nauczycielem matematyki i informatyki w szkole podstawowej od ponad 22 lat. Praca z młodzieżą to moja pasja. Lubię rozmawiać z uczniami na różne tematy, nie tylko związane ze szkołą. Staram się zrozumieć Wszystkich bez wyjątku i nie oceniać, bo to nie do mnie należy. Każdy ma prawo do swojego zdania, wolności wypowiadania się, ŻYCIA po swojemu!

wtorek, 7 grudnia 2021

NWD i NWW

Kolejna lekcja będzie związana z wielokrotnościami i dzielnikami liczb. Połączymy ją też z rozkładem liczby na czynniki pierwsze.

Czasem zadajecie pytanie "A po co to nam?"

Odpowiedź  jest prosta ... w matematyce wszystko jest ze sobą powiązane. 

Szukasz najmniejszego wspólnego mianownika- to wykorzystujesz NWW, skracasz ułamki - to wykorzystujesz NWD.

Czasem działasz nieświadomie i wykorzystujesz pewne rzeczy!

Zapraszam do obejrzenia sprawdzonych filmików.

NWD

NWW



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz