O mnie

Moje zdjęcie
Radomsko, Łódzkie, Poland
Hej! Jestem nauczycielem matematyki i informatyki w szkole podstawowej od ponad 22 lat. Praca z młodzieżą to moja pasja. Lubię rozmawiać z uczniami na różne tematy, nie tylko związane ze szkołą. Staram się zrozumieć Wszystkich bez wyjątku i nie oceniać, bo to nie do mnie należy. Każdy ma prawo do swojego zdania, wolności wypowiadania się, ŻYCIA po swojemu!

środa, 6 kwietnia 2022

Mnożenie jednomianu przez sumę algebraiczną!

 Mnożenie jednomianu przez sumę algebraiczną!

Kolejny temat lekcji z wyrażeń algebraicznych, to mnożenie jednomianu przez sumę algebraiczną. Nie jest to trudny temat, jeśli zapamiętamy pewną zasadę. Popatrzcie!

2*(x+1)=

2 to jednomian, (x+1) to suma algebraiczna. Jak wykonać taki przykład?

ZAPAMIETAJ! NALEŻY PRZEZ 2 WYMNOŻYĆ WSZYSTKO Z OSOBNA TO CO JEST W NAWIASIE!

Spróbujmy to rozpisać ...

2*(x+1)=2*x +2*1= 2x+2

Nie zapomnij o zasadzie każdy przez każdy. Masz problem, rysuj pętelki, to może Ci pomóc.

Częsty błąd, który się pojawia w waszych kartkówkach to :

Straszna kicha tu wyszła, co nie?  Popełniono tu karygodny błąd, pomnożono przez 2 tylko pierwszy wyraz z nawiasu, drugi pominięto. Zasada jest inna!!! 

Inny przykład

y*(7z+ y)= y*7z + y*y = 7yz+ y^2


Tu najczęstszy błąd jaki się pojawia to to, że y*y=2y :(

ZAPAMIĘTAJ !



Zadanie dla Ciebie ( zaczerpnięte z GWO)



 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz