O mnie

Moje zdjęcie
Radomsko, Łódzkie, Poland
Hej! Jestem nauczycielem matematyki i informatyki w szkole podstawowej od ponad 22 lat. Praca z młodzieżą to moja pasja. Lubię rozmawiać z uczniami na różne tematy, nie tylko związane ze szkołą. Staram się zrozumieć Wszystkich bez wyjątku i nie oceniać, bo to nie do mnie należy. Każdy ma prawo do swojego zdania, wolności wypowiadania się, ŻYCIA po swojemu!

piątek, 8 kwietnia 2022

Mnożenie sum algebraicznych!

 Mnożenie sum algebraicznych! Dział zakończony :)


Ostatni temat związany z wyrażeniami algebraicznymi, to mnożenie sum algebraicznych. Często stosuje się powiedzenie "wymnóż nawias przez nawias". Z czym to się je? Popatrzcie!

Tak jak na poprzedniej lekcji tłumaczyłam jak wymnożyć jednomian przez sumę algebraiczną, pamiętając o mnożeniu wszystkiego przez siebie, tak samo tutaj trzeba pamiętać o zasadzie... Pomnóż każdy wyraz z pierwszego nawiasu przez każdy wyraz z drugiego nawiasu.

Na konkrecie wygląda to tak:







Pomocnik!

Film1

Film 2


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz